woensdag, januari 26, 2005

kijken en zoeken

Leren kijken door iedere dag een foto te willen maken. Er zijn al heel wat foto's die ik nog wil gaan maken. ... "Maar vandaag niet, nu maak ik deze " ...
Die plaatsen en onderwerpen staan nog een poosje op de wachtlijst.
Alle foto's hebben liggend formaat. Daarmee heb ik mezelf een beperking opgelegd.
Maar juist door die beperkingen wordt het iets minder moeilijk om te kiezen.

Ik was in het Dijkgatbos om foto's te nemen en rond te lopen.
Lopen is gewooon een aangename bezigheid.
Het is boeiend om te zien hoe een fotoproject je leven beinvloedt. Er moet gewoon een foto komen. Dus ben ik dagelijks aan het uitkijken naar een geschikt moment voor een foto. En daardoor ga ik anders kijken naar de wereld om me heen. Maar ik ga ook mijn bagelijkse leven aanpassen. Door plaatsen te bezoeken waar ik een foto wil nemen.


Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?