woensdag, februari 16, 2005

Markt te Middenmeer



Vandaag kon ik weer naar buiten. Snotterig en zwaar verkouden.
Dat is niet zo inspirerend. Maar er is weer een tafereeltje uit het dagelijks leven.
De markt van Middenmeer is niet indrukwekkend groot. Veertig jaar geleden was het een grote levendige markt. Nu staan er maar enkele kramen. Maar het is nog wel drukker in het dorp dan op andere dagen.
Ik heb een groothoeklens gebruikt.
Je ziet nauwelijks mensen op deze foto.. Ze zijn er niet, en degenen die er zijn staan voor de achterste kraam. De viskraam.

Comments:
Het valt mij op dat er heel weinig mensen te zien zijn op de foto's van de afgelopen week. Ook geen mensen op de foto van de markt, toch bij uitstek een ontmoetingsplaats voor mensen, waar dingen geruild of verhandeld worden. Is dat verlegenheid van de fotograaf of een bewuste keuze?
 
beide.
De markt heeft een gemiddelde bezetting van tien personen. Ik zag toen k kwam aanlopen zes mensen. Maar op de foto staan ze niet.
In een dorp is het vrij lastig om mensen voor de kamera te krijgen. Ik heb ook enige aarzeling om mensen ongevraagd te fotograferen op straat. Ik weet dat er geen juridische bezwaren zijn. Maar noem het een groot gevoel voor privacy.
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?