dinsdag, februari 08, 2005

Winkelerhoofdwijk

De Winkelerhoofdwijk is een zijkanaal van de Westfriesche Vaart. De brug die je op de foto ziet maakt deel uit van de Kolhornerweg. De foto is vanaf de kant van de Kanaalweg genomen, ter hoogte van "De Wegwijzer".
Het kanaal ligt dicht. De eenden staan om een klein wak. Het is zonnig met heel zware schaduwen. Het is net boven nul, maar morgen zal het wel weer regenen. Ik heb vandaag ook een foto gemaakt van de haven van Middenmeer. Een kopie van een eerder gepubliceerde foto. Het verschil is dat er vandaag twee vrachtschepen liggen en dat er ijs in de haven ligt. Ik heb die foto maar niet geplaatst.
De Winkelerhoofdwijk loopt uit op de Groettocht. Volgens de kaart is de Groettocht weer verbonden met De Westfriesche Vaart vlak bij de sluizen naar het Kolhornerdiep. De De Westfriesche Vaart loopt van Medemblik naar Kolhorn. De De Westfriesche Vaart is onderdeel van de vaarweg van IJsselmeer naar Noordhollands Kanaal.

Comments:
een foto met een treffende triestigheid. of zit die in mezelf waardoor ik het tafereeltje zo etiketteer?
Ik vind de plaat een haiku waard, maar ik kan hem niet bedenken, daarom deze van Basho, de grote dichter:
De zee wordt donker;
van veraf klinkt nog het kwaken,
vaagwit, van eenden
of deze variant op een senryu:
voor een brug
is het leven zo vervelend;
-zal ik instorten?
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?